Lendületben a „Keresd a Helyit!” kampány

November végén egy országos awareness kutatással indult el a van. Alapítvány történetének legnagyobb szabású tudatformáló kampánya. Az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja által támogatott, hat hazai régiót érintő 12 hetes program célja, hogy edukatív céllal mutassa be a helyben előállított élelmiszerek fogyasztásának előnyeit a fogyasztók a termelők és a helyi gazdaság szempontjából egyaránt.
A megfelelő minőségű élelmiszerek fontosságának kérdését nem először tematizálja a van.. Az alapítvány már négy évvel ezelőtt, első társadalmi dialógusában is az élelmiszerbiztonság kérdéseit boncolgatta.

Miért így?

A leghatékonyabb életmódváltó kampányok általában edukációs kampányok, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy az emberek megismerkedhessenek alternatív életmódokkal, szemben a tömegmédiumok egyoldalú, kizárólag a fogyasztást előtérbe állító propagandisztikus kommunikációjával.

Ezért kampányunk célja is az, hogy a fiatalok, fiatal gyermekes családok és háztartásvezetők szemléletét úgy alakítsuk, hogy környezettudatos magatartásukkal hozzájáruljanak a helyi termékek fogyasztásának bővüléséhez a térségükben. A termelők, és kereskedők, vendéglátósok és szakmai szervezeteik bevonásával pedig törekszünk a helyi véleményvezérek – vállalatvezetők, döntéshozók, pedagógusok – gondolkodásmódjának fejlesztésére is. A fenti célcsoportok gondolkodásmódjának megváltoztatásával ugyanis jó esély van arra, hogy a helyi termékek vásárlásának és fogyasztásának, mint a hétköznapi környezettudatos magatartásnak a szószólóivá és mintaadóivá válnak és ezt közvetítik majd azt a társadalom többi szereplője felé.

Mit mondunk? 

A „Keresd-a-helyit“ kampány fókuszában a helyi, azaz az adott régió termékeinek életvitelünkre és jövőnkre gyakorolt hatásának megismertetése áll. Elsődleges célunk, hogy széles körben megismertessük helyi termék fogyasztásának előnyeit, így például azok

  • helyi munkamegtartó hatását, és lokális gazdasági jelentőségét
  • alacsony szállítási költségei és – a túlcsomagolás szükségtelensége miatt – alacsony környezetterhelését

Ezek az üzenetek alapvetően logikusak, de bonyolultak, ugyanis a termelés vagy az élelmiszer előállításának folyamatát is ismerni kellene a megértésükhöz, ami egy hétköznapi család számára nem izgalmas kérdés.  Ezért nagyon fontos, hogy izgalmassá, szórakoztatóvá és figyelemfelkeltővé, tegyük a kampányt ellenkező esetben a céljainkat nem tudjuk elérni.

A kampány címszavakban: 

  • 2011 novemberében egy átfogó telefonos kutatással felmérjük a helyi élelmiszerek fogyasztásának trendjeit
  • 2011 decemberében 10 hetes átfogó edukatív ATL kampányba kezdünk mind a hat régióban, amely során regionális és helyi lapok, helyi rádiócsatornák, online portálok és outdoor felületek bevonásával, valamint sajtóközleményekkel hívjuk fel a kampány üzenetére a figyelmet az ország hat régiójában
  • 2011 decemberében tematikus portált indítunk a www.keresd-a-helyit.hu címen, amelyen a „Keresd a helyit” kampány aktualitásai és kampányhoz csatlakozó helyi termelők kereshető adatbázisa is elérhető lesz. A weboldal üzemeltetését és fejlesztését a van. alapítvány 5 évig biztosítja.
  • 2011 januárjától regionális márkanagykövetek bevonásával, klasszikus PR aktivitással és vírusfilmekkel erősítjük a kampány kommunikációját.
  • 2011 januárjában régiónként 300 ezer, azaz összesen 1,800,000 darab – a kampány jelmondatával és logójával ellátott – ingyenes, környezetbarát csomagolóanyagot (csomagolópapírt, papírzacskót és papírszatyrot) osztunk ki azoknak a termelőknek és szervezeteknek, akik csatlakoztak a kampányhoz.
  • 2011 februárjában megismételjük a kampányt megelőző awareness kutatást és annak megállapításait sajtótájékoztató és sajtóközlemény formájában is közreadjuk.

Comments are closed.